מתעניינים בתחום ה-SEO? מעוניינים להבין במה מדובר באופן מעשי? האם וכיצד ניתן להפוך זאת למקצוע מעניין ומשתלם? אז בחרתם בנושא שהוא בהחלט מבין התחומים המרתקים ביותר כיום בעולמות הדיגיטל. בואו נראה מדוע ומה עוד כדאי לכם לדעת עליו.
הרעיון בתמצית
SEO או Search Engine Optimization הוא תחום מקצועי מיוחד במינו. מחד, זהו עולם רחב ועשיר בתחומי משנה. מאידך, ניתן לומר שהוא מבוסס בפשטות, על המצב הבא: עסק מעוניין להגיע ללקוחות חדשים ויש לו אתר אינטרנט. הלקוחות מחפשים מוצרים או שירותים מהסוג שהוא מציע, אבל הם לא מוצאים אותו. לכל הפחות – לא אותו הם מוצאים במהירות ולכן המתחרים של העסק זוכים באותו לקוח! מה עושים? מסתבר שניתן לטפל בכך מראש באופן יעיל מאוד ובדרכים רבות. באתר של ריגו מרקטינג תוכלו לקרוא מגוון מדריכים בנושא SEO ולהתרשם עד כמה מדובר בעולם רחב ומתוחכם. בתמצית, המטרה היא להביא לכך שהלקוח הפוטנציאלי שמבצע חיפוש יראה את אתר העסק ש"מקדמים" בעזרת SEO גבוה ככל הניתן בתוצאות החיפוש. לכן SEO מכונה גם בשם "קידום אתרים" או “קידום אתרים אורגני”. זהו חלק מנושא השיווק באינטרנט, אשר נמצא בעצמו בלב עולם השיווק המודרני.
היתרונות הרבים ולמי זה מתאים
SEO עשוי לעניין אתכם, אם תרצו ליהנות מהיתרונות הבאים שהוא מציע:
- דרישות כניסה קלות – קל להתקבל ללימודים בתחום זה או ללמוד לבד. הדרישות הן רק מיומנויות בסיסיות בשימוש במחשב ובאנגלית.
- יכולת להתפתח מקצועית – יש הרבה מה ללמוד בנושא זה ומגוון היבטי משנה מורכבים. מקצוע ה-SEO גם דורש התעדכנות מקצועית מתמדת.
- גיוון תעסוקתי – יכולת להתפרנס כשכיר באחד מאינספור חברות השיווק בארץ. לחילופין, אפשרות לעבוד כעצמאי, בהיקף קטן או בעסק שילך ויגדל. כמומחי SEO, בוודאי גם תדעו טוב יותר כיצד לשווק את עצמכם ולהתפתח.
- מקצוע מבוקש – עסקים מודעים לחשיבות השיווק בכלל וגם לנושא ה-SEO. מי שלא, קל לשכנע בכך שמראים להם כיצד הם לא בולטים בתוצאות. אם אתם טובים, תוכלו בהמשך גם להמחיש להם את התועלת שהם יקבלו בעקבות עבודתכם.
מה זה כולל
פעילויות ה-SEO לקידום אתר כוללות בין השאר:
- מחקר מילות מפתח – מציאת המילים והביטויים, שבאמצעותם הלקוחות מחפשים מוצרים ושירותים רלוונטיים.
- אופטימיזציה של האתר – שיפור האתר, מכל היבט שמנועי החיפוש שמחשיבים בהחלטה על דירוגו בתוצאות חיפוש. למשל מהירות טעינת העמוד הראשי.
- שיווק באמצעות תוכן – תכנים טקסטואליים מהווים אמצעי מרכזי וחשוב בקידום אתרים. לכן, הם מקבלים תשומת לב מיוחדת, כולל עדכון תכנים מתמיד.
- שיטות שיווק משלימות – כגון קידום בתוצאות החיפוש באמצעות הצגת מודעות (מכונה קידום ממומן) וקידום ברשתות חברתיות.
- נושאים מיוחדים – התעמקות בנושאי משנה מיוחדים, טכניים ושיווקיים. למשל שימוש בדפי נחיתה.
- עדכון מקצועי מתמיד – כולל לגבי שינויים שמכניסות חברות מנועי החיפוש, באלגוריתמים שבאמצעותם הן מחפשות.
שיווק ואסטרטגיה
לא מדובר רק על התמקדות באתר ספציפי או קידומו בתוצאות של כל חיפוש שניתן. SEO הוא גם לא תחום טכני בלבד. חשוב להבין, שמקצוע זה פועל מנקודת מוצא שהיא גם ובמיוחד עסקית. כלומר מראייה שיווקית אסטרטגית ורחבה, כאשר העיקר הוא לקדם את מטרות הלקוח העסקיות. כל הצד הטכני, רק נובע מכך ומשרת זאת.
לסיכום
האמת, שבמאמר קצר אי אפשר לכתוב הכל על SEO. תצטרכו לקחת קורס טוב וגם לאחריו, להמשיך וללמוד לאורך זמן. אך סביר שכבר הבנתם בשלב זה, שמדובר בתחום מרתק ובמקצוע מעניין במיוחד וגם משתלם.