לימודי שיווק: האם כדאי ללמוד שיווק ברשתות חברתיות?

את המאמר הזה נקדיש כולו לאחד הנושאים והמקצועות החמים ביותר כיום. למעשה, מדובר במקצוע שהוא משמעותי מאד לעסק והיה כזה גם בעבר. שיווק הוא הדרך של כל עסק להגיע לקהלים חדשים, למכור ולהרוויח יותר בכל חודש ובכל שנה. משווקים טובים יודעים לקחת מוצרים ושירותים שונים, למצוא את קהל היעד שלהם ולבנות מערכי שיווק ותכניות אסטרטגיות אשר יביאו תוצאות. כיום, נושא השיווק הדיגיטלי היא השולט כמובן. זאת בעיקר בשל היכולת להגיע באופן ממוקד לקהלים מתאימים וגם בזכות כלי ניהול מתקדמים שלא קיימים באמצעי שיווק מחוץ לאינטרנט. שיווק ברשתות חברתיות הוא המוביל בתחום השיווק באינטרנט והוא גם המסובך ביותר. בדיוק משום כך הוא גם מהווה מקצוע מכניס מאד למי שמוכן להשקיע וללמוד אותו. על כל זאת נדבר כאן.

היכרות עמוקה עם הרשתות החברתיות

מי שרוצה ללמוד שיווק, צריך להכיר לעומק את כל הרשתות החברתיות הפופולריות. כל רשת כזאת היא פלטפורמה אשר באמצעותה ניתן להגיע לקהלים שונים ולפרסם להם מסרים שונים. קידום באינסטגרם לדוגמה, יעשה שימוש באמצעים יותר ויזואליים. זוהי רשת אשר מבוססת על תמונות וסרטונים קצרים אשר כיום הם מושקעים מאד מבחינת הצילום וההשקעה בלוקיישן, אביזרים ואפילו ציוד צילום. פרסום בפייסבוק למשל יכול כבר לכלול יותר מלל, למרות שלא כדאי להפריז בכך. טיקטוק היא רשת אשר תתאים מאד לפרסום לבני נוער וצעירים. יוטיוב היא פלטפורמה בה ניתן להציג סרטוני פרסומת ארוכים לפי תחומי עניים של המשתמשים.

לימודי שיווק: האם כדאי ללמוד שיווק ברשתות חברתיות?

מיומנויות בסיסיות בשיווק דיגיטלי

ראינו אם כן שלכל רשת חברתית יש את היתרונות שלה. חשוב לזכור שקיימות עוד רשתות חברתיות אחרות וכנראה שבעתיד יגיעו עוד, כך שצריך להיות מוכנים ותמיד ללמוד עוד. יש כמה מיומנויות ששווה ללמוד מוקדם ככל הניתן:

שימוש ברכישת לייקים צפיות וכו'

מדובר בכלי שמצריך פניה לספק מקצועי. רכישה של לייקים או עוקבים יכולה לתת בוסט רציני לדפי עסק ופרסומים שונים. פוסטים עם לייקים קנויים יביאו אחריהם עוד חשיפה ועוד לייקים חה שיגרור חשיפות נוספות בתהליך ויראלי שאליו נרצה להגיע.

פילוח קהלים

בכל פלטפורמה דיגיטלית, ניתן לבצע פרסום ייעודי לקהלים שונים. היכולת להבין מי הוא קהל היעד היא מאד חשובה. יחד איתה חשוב גם לדעת מי איננו נכלל בקהל היעד וכיצד ניתן לפלטר אותו החוצה מהקמפיין בכדי להעלות את אחוזי ההקלקה וההצלחה.

יצירה של תכנים מעולים

שהו נושא גדול הכולל בתוכו יכולת לכתוב מלל מעולה שימשוך לקוחות אל המודעה או הפוסט שלכם. בנוסף, תצטרכו גם ליצור תכנים שהם יפים ומושכים ויזואלית. לעיתים, לא תוכלו ליצור תכנים לגמרי בעצמכם ואז תצטרכו עזרה מבחוץ. מה שמביא אותנו ל:

יכולת עבודה עם קבלני משנה

בכל תחום שיווק, תמיד תצטרכו להעסיק גרפיקאים, כותבי תוכן, צלמים, עורכים או כל בעל מקצוע אחר. היכולת לנהל פרוייקט בין ספקי משנה שונים היא מיומנות חשובה שתעזור לכם להצליח מאד בתחום השיווק הדיגיטלי.

לבסוף נציין שלמרות הדרך הארוכה והלא קלה שיש לעבור, תחום השיווק הדיגיטלי יכול להיות מאד מתגמל הן מבחינה אישית והן מבחינה כלכלית. אפשרויות התעסוקה שלכם בתחום כוללות עבודה במותגים גדולים, עבודה במשרדי פרסום גדולים או קטנים ואפילו עבודה בתור עצמאיים. כמובן שבכדי להציע את שירותיכם כעצמאיים, תצטרכו לעבור כברת דרך ארוכה ולצבור ניסיון רב במגוון רחב של קמפיינים למוצרים ושירותים שונים.

נגישות